محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 8
  • بازدید دیروز : 15
  • بازدید کل : 419

بررسی قیمت و کیفیت انواع ایزوگام و کاربرد آن ها


استفاده از ایزوگام ها برای محافظت از ساختمان در برابر رطوبت و آب ناشی از باران و برف بسیار اهمیت دارد. این ایزوگام‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نیازهای مختلف تولید شده‌اند، از جمله ایزوگام‌های پلیمری و دمیده و ...

 

بنابراین، بررسی قیمت و کیفیت انواع ایزوگام و کاربرد آن‌ها امری حیاتی برای انتخاب نوع مناسب و نصب صحیح در مکان‌های مختلف است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی دقیق و کامل این ایزوگام‌ها بپردازیم و اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذاریم.

 

بررسی انواع ایزوگام

ایزوگام‌ها انواع مختلفی دارند و برای مصارف گوناگون به کار می‌روند. با در نظر گرفتن تولید ایزوگام‌های مختلف برای بخش‌های متفاوت ساختمان، برای اجرای انواع ایزوگام، سطح مورد نظر را باید به دقت و کمال بررسی نموده و عایق مناسب آن را انتخاب نمود. انواع ایزوگام به شرح زیر است:

 

انواع ایزوگام‌ها بر اساس ماده تشکیل‌دهنده

یکی از تقسیم‌بندی‌های مهم انواع ایزوگام‌ها، بر اساس مواد اولیه‌ای که آن‌ها را تشکیل می‌دهند، انجام‌ شده‌ است. به این ترتیب، ایزوگام‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل:

 

1. ایزوگام پلیمری (BPP)

ایزوگام پلیمری از قیر خالص 70-60 تشکیل شده است. در نتیجه تبخیر نفت خام در پالایشگاه، بنزین، حلال‌های نفتی، نفت چراغ، نفت گاز و سایر روغن‌های سبک آن جدا‌شده ‌و قیر آن در دمای بالای 380 درجه (در فشار معمول) به صورت جامد یا نیمه‌جامد باقی می‌ماند.

 

ایزوگام پلیمری نسبت به ایزوگام دمیده، دارای عمر و دوام بیشتری است و از مقاومت بسیار بیشتری نیز برخوردار است.

 

2. ایزوگام دمیده (BOF)

ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن قیر دمیده است که در مقایسه با قیر خالص، دارای درجه نفوذ کمتری است. این نوع قیر دمیده، دارای درجه نرمی بیشتر و حساسیت کمتری نسبت به تغییرات دما نسبت به قیر خالص دارد.

 

فرآیند تهیه قیر دمیده از دمیدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره‌ای صورت می‌گیرد، که در آن هوای داغ از لوله‌های سوراخ‌دار به محفظه حاوی مازوت دمیده منتقل می‌شود.

 

این نوع ایزوگام در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد محدودی دارد و معمولا در مناطق با رطوبت کم و تغییرات زیاد درجه حرارت استفاده می‌شود. به همین دلیل، بیشتر در صنعت اتومبیل‌سازی، اندودکاری و تولید ورق‌های پوشش بام استفاده می‌شود.

 

لازم به ذکر است که ایزوگام دمیده نسبت به ایزوگام پلیمری، کیفیت پایین‌تری دارد و طول عمر کوتاه‌تری دارد.

 

انواع ایزوگام براساس لایه‌های تشکیل‌دهنده

 

یکی از تقسیم‌بندی‌های انواع ایزوگام بر اساس انواع لایه‌های تشکیل‌ دهنده آن‌ها صورت می‌گیرد. بر این اساس، ایزوگام‌ها به دو دسته تقسیم شده‌اند که شامل موارد زیر هستند:

 

1. ایزوگام تک لایه

این نوع ایزوگام تنها از یک لایه پلی‌استر دوخته‌شده (سوزنی) ساخته ‌شده است.

 

در واقع، این ایزوگام‌های تک لایه بیشتر برای عایق‌کاری مکان‌هایی که عایق‌کاری آن‌ها انعطاف بالایی دارد مانند مکان‌های قوسی شکل استفاده می‌شوند. باید ذکر شود که ایزوگام تک لایه بیشتر برای عایق‌کاری مکان‌هایی که رطوبت کمتری دارند توصیه می‌شود.

 

2. ایزوگام دولایه

این نوع ایزوگام که از دولایه از جنس تیشوی نخ‌دار (الیاف شیشه) و پلی‌استر ساخته ‌شده است، با توجه به وجود الیاف شیشه در کنار پلی‌استر از مقاومت بیشتری نسبت به ایزوگام تک لایه برخوردار است.

 

ایزوگام دولایه مانند ایزوام بام گستر از طول عمر بالایی نیز برخوردار است و در انواع صنایع مختلف بیش‌ترین کاربرد را دارد.

ایزوگام دولایه بیشتر برای عایق‌کاری در مناطق مرطوب و سردسیری توصیه می‌شود.

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما